Hyggekompagniet voksede ud af en idé om, at det danske ord “hygge” – et tilsyneladende uoversætteligt ord dybt forankret i dansk kultur – let skulle forstås af andre ikke-danske kulturer.

Ved at grave dybere ned i, hvad hygge egentlig betyder, hvordan følelsen skabes og hvilke faktorer der skal være til stede før man føler det, vil Hyggekompagniet fremkalde følelsen gennem oplevelsen med fysiske produkter.

Selvom hygge er et dansk ord, betyder det ikke, at hygge udelukkende er en dansk ting. Hygge findes i enhver kultur rundt om i verden – til stede gennem forskellige ord, betydninger og oplevelser.

Hyggekompagniet vil være med til at skabe sammenhæng mellem disse uoversættelige oplevelser og ord, for at koncentrere, reducere og til sidst omdanne det til et produkt, der skaber følelsen.

Derudover vil Hyggekompagniet, med en tankegang om “højere kvalitet = mindre spild”, producere produkter uden at gå på kompromis med kvaliteten, samtidig med, at det miljømæssige aftryk af produktion og anvendelse, bliver holdt så lille som muligt.

At forsyne verden med hygge.

Hyggekompagniet spreder følelsen af hygge gennem ærlige produkter, der er af høj kvalitet, vel designet og miljøbevidste. Derudover at inspirere ved at være det gode eksempel.